Sponsoring helpt met de droom van Annah

Sinds mijn achtste speel ik viool en begon bij de muziekschool in Enkhuizen. Na ruim 4 jaar wist ik al zeker dat ik beroeps violiste wilde worden. Toen ik 12 was heb ik voorgespeeld op het conservatorium en kreeg sindsdien privéles van Reinette Thiadens docente van conservatorium Amsterdam. 4 jaar later na heel veel vooruitgang bij mijn nieuwe lerares werd ik aangenomen op de Sweelinck academie aan het conservatorium van Amsterdam (vooropleiding voor jong toptalent). Hier heb ik 3 jaar lang gestudeerd en heb ik ook les gehad van Sarah Kapustin en Emma Breedveld. Ik studeer nu aan mijn eerste jaar op het conservatorium van Utrecht en krijg vioolles van Hebe Mensinga.

Naast mijn school en vele studie uren ben ik heel actief met optredens en concerten. Ik speel altijd samen met de Ierse band John Farmers’ Whistles, pop/country singer songwriter Marianne Ligthart en klassiek pianiste Zara le Clercq. Daarnaast heb ik veel klezmer en ook zelf gecomponeerde stukken gespeeld met pianist Maxim Heijmerink, die ik op het conservatorium heb leren kennen. Ik speel als Duo Anaestoso samen met fluitiste Anne De Vries, die ik op het koor Reaching Hand heb leren kennen. Meerdere malen heb ik hier en daar mee gespeeld met verschillende ensembles in verschillende genres. Ik heb ook een keer in de P3 gespeeld met rockband Robby Valentine. Ik ben te zien geweest op het Zuider Havendijk Concert zowel in de matinee als in de avond. Afgelopen Zuider Havendijk Concert stond ik in het avondprogramma samen met pianiste Zara le Clercq met een mooie afwisseling van tango, klezmer en licht klassieke muziek.

Annah spelend op haar viool

In de zomer van 2017 deed ik mee aan het project XL Jazz waarmee we met alle muzikanten, die zich daarvoor op hadden gegeven en door de audities waren gekomen, het Once Upon A Time Orchestra vormde. In december 2018 speelde ik met het harmonie orkest KSM in de Westerkerk te Enkhuizen als soliste. Vanaf 31 januari ben ik te zien en te horen op YouTube in de videoclip ‘Let Me Read You’ van Marianne Ligthart. Hier heb ik mijn eigen partijen voor geschreven en in de studio van Ernst Dusseldorp opgenomen. Ik ben afgelopen jaar begonnen met het geven van verschillende huiskamerconcerten. In januari speelde ik samen met gitariste Sara Rütten in het Atrium van het ZZM op uitnodiging van de Gitaarsalon.

Mijn eigen viool mede mogelijk gemaakt door de Trintel

In 2018 is er voor mij een viool gebouwd door Matthieu Besseling die helemaal bij mij past. Bij zo’n mooie viool hoort natuurlijk ook een passende vioolstok. Een stok maakt een enorm verschil in de klank van een viool. Daarnaast moet de stok niet alleen bij je viool passen maar ook bij jezelf dus dat is best een zoektocht. Vioolstokken zijn zeer kostbaar maar met een goede stok haal je meer uit je viool dan met een eenvoudige stok, dit komt ook mijn studie en toekomst ten goede.

Door de sponsoring van de Trintel is het kopen van mijn vioolstok nu mogelijk. Ik ben hier dan ook ontzettend blij mee.

Annah Posthumius

Annah spelend op haar viool
Hier speelt Annah op haar viool, mede mogelijk gemaakt door stichting de Trintel